Zamieszczone przez Filemonik
Sprzęgło do ALH
Zwiń
X
-
Re: Sprzęgło do ALH
Zamieszczone przez pantolMam pytanie. Może ktoś wie, czy można w silniku ALH wymienić sprzęgło na takie od któregoś z silników 110 KM? A jeśli tak, czy potrzebna jest jakaś przeróbka, czy będzie pasować "od kopa"?
Na temat sprzegiel napisalem troche w tym watku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1227"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Re: Sprzęgło do ALH
Zamieszczone przez PurchawaNiestety ale nie bedzie pasowac.
Na temat sprzegiel napisalem troche w tym watku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1227Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Re: Sprzęgło do ALH
Zamieszczone przez pantolNo to nie jest zajefajnie w żadnym razie. Nie dość że mam najgorsze sprzęgło to już w serii zaczyna mi się ślizgać (a co będzie po wirusiku?) :evil: . Czy przerabiał ktoś może ślizgawkę sprzęgła i wymianę na gwarancji??
Podobno wstawiaja wtedy jakies mocniejsze, ale to tylko "podobno"."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Ja przy swoim seryjnym AGR wymieniałem sprzęgło przy 170kkm, ale tylko dlatego, że koło dwumasowe zrezygnowało z dalszej współpracy. Miałem 220 mm made by LUK.
Niestety ponieważ poza ASO identyczne kolo dwumasowe było nie do kupienia, a kompletowanie zestawu 228mm z kawałków, które były akurat w róznych miejscach dostępne wydało mi sie ryzykowne.
Wymieniłem całośc na zestaw SACHSa, który opracował własny patent na sprzęgło w TDI. Zestaw jest polecany do prawie wszystkich TDI, w ofercie SACHSa pojawiły sie ostatnio dedykowane do niego tarcze.
Na całości przejachałem już ponad 30 kkm i ciagle działa, chociaz trochę inaczej niz stare sprzęgło. Zdecydowanie trudniej zmienić z 1 na 2 bez lekkiego szarpnięcia (trzeba sie naprawdę przyłożyć żeby sie udało), ale poza tym jest OK.
Komentarz
-
-
Wymieniłem całośc na zestaw SACHSa, który opracował własny patent na sprzęgło w TDI. Zestaw jest polecany do prawie wszystkich TDI, w ofercie SACHSa pojawiły sie ostatnio dedykowane do niego tarcze."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adam_wasJa przy swoim seryjnym AGR wymieniałem sprzęgło przy 170kkm, ale tylko dlatego, że koło dwumasowe zrezygnowało z dalszej współpracy. Miałem 220 mm made by LUK.
Niestety ponieważ poza ASO identyczne kolo dwumasowe było nie do kupienia, a kompletowanie zestawu 228mm z kawałków, które były akurat w róznych miejscach dostępne wydało mi sie ryzykowne.
Wymieniłem całośc na zestaw SACHSa, który opracował własny patent na sprzęgło w TDI. Zestaw jest polecany do prawie wszystkich TDI, w ofercie SACHSa pojawiły sie ostatnio dedykowane do niego tarcze.
Na całości przejachałem już ponad 30 kkm i ciagle działa, chociaz trochę inaczej niz stare sprzęgło. Zdecydowanie trudniej zmienić z 1 na 2 bez lekkiego szarpnięcia (trzeba sie naprawdę przyłożyć żeby sie udało), ale poza tym jest OK.Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Nie wiesz może, czy jest gdzieś tabelka z której możnaby dobrać sobie jakiś lepszy zamiennik do konkretnego silnika?
Chlopaki dosc wnikliwie analizowali temat sprzegla w ALH.
Przykladowe rozwiazanie:
Zamieszczone przez leoTDIJeśli myślisz o poważniejszym rozwiązaniu problemu, to masz takie możliwości :
1) Corrado G60 1-masówka + docisk G60 + tarcza G60
2) Corrado G60 1-masówka + wzmocniony docisk G60 + tarcza G60
3) Corrado G60 1-masówka + docisk VR6 + tarcza VR6
4) Corrado G60 1-masówka + wzmocniony docisk VR6 + tarcza VR6
5) Corrado G60 1-masówka + sachs-racing : wzmocniony docisk (max. 450 Nm) nr 883 082 999 645 (234,-EUR) + tarcza (max.400 Nm) nr 881 861 999 793 (277,- EUR)"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaNie wiesz może, czy jest gdzieś tabelka z której możnaby dobrać sobie jakiś lepszy zamiennik do konkretnego silnika?
Chlopaki dosc wnikliwie analizowali temat sprzegla w ALH.
Przykladowe rozwiazanie:
Zamieszczone przez leoTDIJeśli myślisz o poważniejszym rozwiązaniu problemu, to masz takie możliwości :
1) Corrado G60 1-masówka + docisk G60 + tarcza G60
2) Corrado G60 1-masówka + wzmocniony docisk G60 + tarcza G60
3) Corrado G60 1-masówka + docisk VR6 + tarcza VR6
4) Corrado G60 1-masówka + wzmocniony docisk VR6 + tarcza VR6
5) Corrado G60 1-masówka + sachs-racing : wzmocniony docisk (max. 450 Nm) nr 883 082 999 645 (234,-EUR) + tarcza (max.400 Nm) nr 881 861 999 793 (277,- EUR)Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adam_wasWymieniłem całośc na zestaw SACHSa, który opracował własny patent na sprzęgło w TDI. Zestaw jest polecany do prawie wszystkich TDI, w ofercie SACHSa pojawiły sie ostatnio dedykowane do niego tarcze.
A najlepiej jakis link by sie przydal. :idea:TDI 205PS
Komentarz
-
-
Jak bede u mechaniora to moge spisać numery tego całego zestawu z katalogu SACHS. W Polsce na pewno jest to sprzedawane w sieci Liderserwis, która zaopatruje sie w FOTA S.A.
Kiedyś przypadkiem też trafiłem na ten wynalazek przegladajac darmowy katalog InterCarsu (do ściagnięcia z sieci).
Fizycznie, to w pudełku jest taki śliczny stalowy dysk w którym jest 6 dziur przez które mechanior wkłada klcz i przykręca do wału srubami, które już siedza w środku, trzeba dokupić oddzielnie łozysko. Całość jest zauważalnie lżejsza od orginalnego zestawu 220mm, ale jak sie to przekłada na moment bezwładności (czy jak to siem tam nazywa) to nie wiem???
Komentarz
-
-
Re: Sprzęgło do ALH
. Czy przerabiał ktoś może ślizgawkę sprzęgła i wymianę na gwarancji??[/quote]
Ja tez miałem takowy problem - silnik oczywista ALH i zaczęło ślizgać przy około 25kkm ( już po wirusie 314 Nm ) autko na gwarancji więc umówiłem się z diagnostą na jazdę weryfikującą uszkodzenie podczas której oczywiście diagnosta potwierdził uślizg na 4 i 5 biegu przy bootowaniu do dechy. Ostatnią próbą już na postoju było próba ruszenia na 3 biegu z zaciągniętym hamulcem ręcznym - dałem w palnik 3,5tys obr i na 1 sek puściłem sprzęgło - oczywista silnik nie zgasł bo dodałem mu gazu przy puszczeniu sprzęgła - oczywista okładzinę od razu było czuć w środku ale byłem zakwalifikowany do wymiany i umówiony na termin za dwa tygodnie. Jakież było moje ździwienie gdy robiąc próbę już następnego dnia nie byłem w stanie spowodować uślizgu sprzęgła i do tej pory tak jest - mam wrażenie że tą ostatnia próbą może jakieś zanieczyszczenia wypaliły się na tarczy i od tego czasu ( czyli prawie już 18 kkm ) trzyma jak głuchy drzwi. Opisałe jedynie co mi sie przytrafiło - proszę nie traktować to jako lekarstwo na uślizg sprzęgła, a jeżeli już to na własną odpowiedzialność.Pink Floyd fan.
Komentarz
-
-
Re: Sprzęgło do ALH
Zamieszczone przez kristo(...) mam wrażenie że tą ostatnia próbą może jakieś zanieczyszczenia wypaliły się na tarczy i od tego czasu ( czyli prawie już 18 kkm ) trzyma jak głuchy drzwi. Opisałe jedynie co mi sie przytrafiło - proszę nie traktować to jako lekarstwo na uślizg sprzęgła, a jeżeli już to na własną odpowiedzialność.Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Dobra wiadomosc dla posiadaczy ALH :szeroki_usmiech
Wczoraj robiłem chipsa w Diagroniku i chłopaki powiedzieli mi, że Valeo zrobiło nowe kompletne sprzęgło do tego silnika (koło jednomasowe, tarcza ze sprężynami, docisk) Taki zamiennik mają również w ofercie Sachsa. Jest ponoć dużo mocniejsze od serii (Valeo) i lżejsze. Ma troche większą średnicę tarczy (podobno o 6 mm na średnicy) i kosztuje ok 1200 zł. Ktoś juz ponoc testuje takie i ma mieć mocnego moda więc sprawdzimy czy się nie skopci. :diabelski_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444......Valeo zrobiło nowe kompletne sprzęgło do tego silnika (koło jednomasowe, tarcza ze sprężynami, docisk) Taki zamiennik mają również w ofercie Sachsa. Jest ponoć dużo mocniejsze od serii (Valeo) i lżejsze. Ma troche większą średnicę tarczy (podobno o 6 mm na średnicy) i kosztuje ok 1200 zł. Ktoś juz ponoc testuje takie i ma mieć mocnego moda więc sprawdzimy czy się nie skopci. :diabelski_usmiechByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Trudno mi porównać to sprzęgło z seryjnym, ponieważ kupiłem samochód używany ze znacznym przebiegiem, ale to nowe pracuje moim zdaniem bez zarzutu. Nie jest narowiste, nie przenosi wibracji, jest wystarczająco precyzyjne. Poprostu nie zwraca na siebie uwagi. :szeroki_usmiech Drugi raz też bym się zdecydował.
Acha, ja mam Valeo.
Komentarz
-
-
reasumując:
my, posiadacze ALH nie musimy już bać się dwymasowego koła zamachowego - po awarii należy po prostu zakupić "klasyczny jednomasowy" zamiennik Sachs lub Valeo posujący p&p
pytam bo nie dalej jak wczoraj kupowełem w Intercars w Pń kompletne sprzęgło do ALH tyle że do VW mk.4, zapłaciłem za nie 1600 pln.
zapakowane było w pudełko z napisen Sachs
i tak jak piszecie wszystko ładnie złożone do kupki, srubki do wału były już na miejscu
tylko że w skład zestawu wchodziło również koło dwumasowe!
o jakiejkolwiek opcji zamiany na coś innego pan sprzedawca nie umiał nic powiedzieć
trochę skołowany jestem
ops:
5,5l/100
Komentarz
-
Komentarz